poniedziałek, 16 czerwca 2014

Wakacje!

Koncert się udał. Dojechaliśmy na miejsce równo na 20, z daleka już słychać było support Fall Out Boysów. Dlaczego z daleka? Podjechałam pod stadion, pewna, że cena biletu parkingowego równa 50zł zniechęci rzeszę polskich cebulaków, a tu co? Brak miejsc. Niemałe zdziwienie mnie ogarnęło, ale cóż mi pozostało; pokierowałam się na jakiś rezerwowy parking (jak dla mnie 100km od stadionu, a tak naprawdę jakieś 500m, ale ciii.) Tyci spóźnieni doszliśmy na swoje miejsca. W przerwie spotkaliśmy się ze znajomymi, zjedliśmy kiełby z grilla, które pomijając, że były najdroższe w naszym życiu, to i największe! Były takie bycze, że aż A. najadł się JEDNĄ, co jest rzadkością. :-D Potem Linkini weszli na scenę i epickość ogarnęła na godzinę świat.

Spytacie jak mi poszła anatomia? 10 czerwca o 12:00 byłam bardziej niż przekonana, że nie będę miała nawet 5pkt i wstyd iść siarę robić, ale postanowiłam zagryźć zęby i na klatę wziąć tę porażkę chociażby po to, aby zobaczyć jak ów praktyczny wygląda w rzeczywistości. Tak więc poszłam i zdziwiłam się, że do zdania egzaminu brakło mi 5pkt. Nastukałam 15, co dało mi 50% i takim pięciopunktowym pechem minęłam się z pisemnym. Niby nic straconego, bo tylko 4 osoby po obniżeniu progu z 66% na 50% zdało, no ale zawsze byłabym ten jeden egzamin do przodu. Miały być plansze z Sobotty, a nie było ani jednej, w zamian dostaliśmy plakaty-rękodzieła. Były trzy grupy testowe i z tego, co pamiętam, co ludzie mówili, to można było trafić na: septa pellucida, superior mesenteric vein, esophagus, rostum of corpus collosum, external capsule, common bile duct, parotid duct, external jugular vein, piriform recess, hyoid bone, platysma, thyrohyoid membrane, quadratus lomborum muscle, external carotid artery i common carotid artery, palmaris longus, renal vein, glabella, inferior sagittal sinus, frenulum of tongue, lateral semicircular duct, anterior cruciate ligament, left auricle of heart, lens, pulmonary valve, pharyngotympanic tube, nucleus pulposus of 5th lumbar intervertebral disc, medial globus pallidus, accessory nerve i jakiś mięsień na cross section of the neck, którego nikt nie mógł rozszyfrować + coś w penisie, ale już mi z pamięci uciekło.

Byłam wczoraj na festynie u siostry chłopaka w szkole i spotkałam swoich starych nauczycieli. Byłam miło zaskoczona, że siedząc w ich gronie (bo jak się okazało moja przyszła teściowa jest z nimi bardzo dobrą koleżanką) czułam się jak jedna z nich. Ploty, ploteczki... Naprawdę mile spędzone popołudnie.

Praktyki zacznę robić od lipca. Chyba, ponieważ po drodze wystąpiły pewne emm... komplikacje.. xD

17 komentarzy:

  1. Jeszcze 10 dni i wakacje, dam radę, muszę, powtarzam to sobie ostatnio nieskończoną ilość razy.
    Z tą anatomią to nieciekawie, nie mieliście "prawdziwych" preparatów? Z tych pytań to sama głowa, masakra =='

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dasz sobie rade, nie rezygnuj i cisnij! Szybko minie.
      Mielismy mokre preparaty, ale skupilam sie na plakatach, bo ich bylo znacznie wiecej (podobno ze wzgledu na to, ze bylo w ten dzien 35 stopni i nie chcieli smrodzic w departamencie xD) Na mokrych mielismy esophagus, palmaris longus, parotid duct, external jugular vein, common carotid artery i miesnie szyi. Inne grupy mialy cos z nogi i jakies inne rzeczy z szyi/glowy i tulowia.

      Usuń
    2. Też miałam parotid duct na praktycznym! Macie szpile? U nas niby nie, ale czasem wolałabym, żeby były, wtedy wystarczy topografia, a tu lubią pytać o funkcje.

      Usuń
    3. I co, zdalas?! Mamy. Jak Wasze praktyczne wygladaja?

      Usuń
    4. Nie widziałem chyba nigdy odpreparowanego parotid duct :D Z tego co mówisz, to całkiem podobnie można było trafic u nas, z tym, że szpile były po równo w kościach, zwłokach, na narządach i obrazkach. :)

      Usuń
    5. Z kości cztery punkty miałam do zgarnięcia. Jeszcze zapomniałam, że mieliśmy renal vein jako preparat mokry. A tak wszystko skupione głównie wokół głowy. Niby miało być po 6 pytań z pięciu grup tematycznych: CNS, thorax, head&neck, abdomen&pelvis, limbs aczkolwiek z kończyn to na swoim praktycznym miałam tylko jeden mięsień, także nieco nas okłamali z tym rozdziałem. xd

      Usuń
  2. U nas losujesz kartkę, a tam po 5 pytań z 5 działów (działy jak u Was). Kiedy znasz już pytania szukasz preparatu, na którym to widać, wołasz asystenta i zaliczasz :) Ja miałam staw łokciowy, mięsnie unerwiane przez obturator nerve, mięsień trójgłowy łydki, tt oskrzelowe od czego odchodzą, z czego powstaje SVC, coś o płucu, ale nie pamiętam, struktury mięśniowe w przedsionkach serca, zatoka skośna osierdzia, t biodrowa wspólna, omental bursa, wnęka nerki, płat ogoniasty - ograniczenia, parotid duct właśnie, unerwienie krtani, szczęka, ośrodek Broca, ograniczenia komory 3, tyłomózgowie wtórne, więcej grzechów nie pamiętam ;) Ogółem idealnie trafiłam w pytania, niektórzy mieli takie, że strach się bać O.O

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polskich oznaczeń nie znam, t to tętnica, a tt? :D Czy to miało być jedno t? Anatomia to taki nieszczęsny przedmiot, że jego zdanie często gęsto zależy od szczęścia. Jeśli dostaniesz to, czego się nauczyłaś, no to fajnie, jeśli nie, to wiadomo. Są jeszcze pytania w stylu "nikt nie zna poprawnej odpowiedzi", bo różne książki głoszą różne rzeczy, a nie wiadomo co katedra uważa za poprawne. Ale gorąco gratuluję i trzymam kciuki dalej! <3

      Usuń
    2. Wow, myślałam że mój praktyczny jest mega stresujący, ale jak widzę niekotrzy mają gorzej.... tt to liczba mnoga od tetnicy, czyli tętnice oskrzelowe ;)

      Usuń
    3. Dziękuję za wytłumaczenie. :) Jak Twój praktyczny wygląda? Podchodzisz do planszy/modelu i opisujesz strzałki/szpilki?

      Usuń
  3. Ojej... u mnie same mokre były plus RTG i TK. Ale widzę że też jadro miażdżyste mieliście ;) my mieliśmy rozkminę czy pisać jądro czy po prostu krążek m-kręg... przewód slinianki przyusznej to całkiem sympatyczny preparat jest ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. RTG i TK O.O To polecieli po bandzie.

      Usuń
    2. Anatomia kliniczna haha xD dostałam taki przewód trzustkowy na RTG że pierwsze co pomyślałam że może to oskrzele haha. Podobno niektórzy takie rozpoznanie tam napisali... ale nie były one najgorsze, na kolokwiach trudniejsze RTG i TK dawali.

      Usuń
    3. A ja bym chyba wolał czasem TK niż na zwłokach. Może dlatego, że nam cały pierwszy semstr to po pokazywali.

      Usuń
    4. To Wy nie będziecie mieć anatomii klinicznej za rok czy jak to działa, że już Wam pokazywali RTG i TK?

      Usuń
    5. My mieliśmy z każdego działu na koniec jedne zajęcia z obrazowania i wszystko co było widać omawialiśmy. W nowym programie już nie ma anatomii klinicznej, przynajmniej u mnie...

      Usuń
    6. Aaaa, takie buty. To wyjasnia RTG i tomograf na egzaminie. Nawet nie wiedzialam, ze po reformie nie ma klinicznej. Ja za rok bede miala.

      Usuń