niedziela, 25 października 2015

[93] Marfan's syndrome

W zeszłym tygodniu na pediatrii trafiła nam się dziewczynka z zespołem Marfana. Rzeczywiście była nadprzeciętnie wysoka, ale giętkość jej stawów wcale nie przekraczała moich wygibasów, więc w tym przypadku nadgarstek wcale nie latał 180*. Osłuchaliśmy ją i udało nam się usłyszeć odgłos zawiasów w sercu. Fajny dźwięk. Przypadek tej dziewczynki uświadomił mi jedno; może jednak nie traktuj genetyki jako kolejne "po co mi to?"

Na dermatologii obejrzeliśmy 11-letnią dziewczynkę z łuszczycą. Ciężki przypadek, bo nie miała jej tylko na rękach i nogach, jak to głównie bywa, ale dosłownie wszędzie. Okropnie szkoda nam jej było.

Na internie męczymy pacjentów i bawimy się w opukiwanie płuc. Znów wyznaczaliśmy granice, anatomia wróciła do łask. :-D Na koniec badaliśmy axillary lymph nodes (wybaczcie, nie znam polskiej terminologii, a nie chcę zmyślać), co nie było wcale łatwe, bo pacjent miał łaskotki. Nie miał z nami łatwo, bowiem wyciągnęliśmy z niego, że brał dopalacze, do czego lekarzom nie chciał się przyznać. xD Stwierdził, że lakrz sportowy mu je przepisał, hihi.

W tym tygodniu pediatrię będę miała codziennie, więc pewnie będzie dużo relacji. Mamy fajną, młodą Panią doktor, która niedawno sama kończyła studia i określa się jako prostudencka. <3 Wprowadza nas na zabiegówki, pomimo tego, że rzekomo nie może nas tam być.. :D

Farma dopiero się zaczęła, a mi się już nie chce.. :-( Zgadnijcie czym zaczynam tydzień? Tak jest! Farmą o 8, juhuuu! [*]

Halloween nadchodzi wielkimi krokami, z tej okazji dostaliśmy godziny rektorskie w piątek, piąteczek, piątunio. :-DD Na kluby raczej nigdzie się nie wybieram, ze znajomymi ustawiliśmy się w domu mojego chłopaka. Pewnie planszóweczki wjadą idealnie. <3

2 komentarze:

  1. Hej, widzę, że u Ciebie interesująco. Ja natomiast całe 2 tyg śmigam na zakaźne oprócz wszelakich form opryszczki, ospy udało nam się zobaczyć płonice.
    Kolczuga bitewna na razie jeszcze wisi.
    Pozdrawiam serdecznie i czekam na kolejne wpisy
    M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. M! <3 Juz googluje jak płonica jest po mojemu. :D Wytrwalosci na zakazach! :)

      Usuń